Creativitate, energie, transparenta, comunicare deschisa, apetit pentru IT, inovatie… cateva cuvinte ce ar putea descrie pe scurt mediul organizational ideal din perspectiva generatiei Y. O generatie care – de multe ori – are niste asteptari foarte clar setate de la angajatori si care este mai degraba condusa de pasiune, entuziasm, dorinta de a reusi si nevoia de autodepasire, decat de motivatia de ordin financiar. Asumarea riscurilor si explorarea din plin a oportunitatilor, implicand adesea cautari asidue de noi si noi provocari pe plan profesional, contureaza o piata a muncii interesata tot mai mult de bunastarea angajatilor. De aici si dezvoltarea atator programe de resurse umane, atator proiecte de schimbare organizationala, fie cu resurse externe (consultanti specializati), fie cu resurse interne, prin proprii angajati. Perspectiva din care se fac recrutarile si ulterior planurile de retentie este una axata pe individ, pe nevoile lui de dezvoltare, in corelatie cu nevoile organizationale.
Poate parea utopic, dar vorbindu-se, mai ales scriindu-se, de generatia Y in termeni laudativi si cu o conotatie pozitiva de cele mai multe ori, cream imaginea unei generatii in care toti tinerii vor sa evolueze, toti au asteptari mari de la ei si de la viata, ambitii, comportamente eventual ireprosabile si toti au in vedere inovatia si un scop nobil, inaltator, al muncii lor.