S-a scris mult despre tinerii din generatia Y, numita si millennials/milenarii, generatia digitala, generatia Boomerang sau Peter Pan. Sunt cei nascuti intre 1980 si 2000, care parca au in ADN-ul lor tehnologia. Asteptarile lor de la piata muncii, viziunea despre jobul ideal si nevoile unei balante intre munca si viata personala sunt si in centrul atentiei recrutorilor. Generatia Y include managerii de maine sau chiar tinerii manageri din ziua de azi, atat din marile corporatii, cat si din toate organizatiile din mediul privat – un motiv in plus pentru a le analiza comportamentul si profilul de angajat, din perspectiva recrutarii.
Cum pot indeplini angajatorii asteptarile specialistilor si managerilor acestei generatii, in ceea ce priveste procesele de recrutare desfasurate de catre companii? Trebuie sa ii tratam diferentiat fata de cei din generatia X sau fata de mai tinerii membri ai generatiei Z? Nu neaparat, dar e important sa tinem cont de nevoile lor de dezvoltare, de ceea ce apreciaza si ceea ce ii face sa se simta apreciati la locul de munca, deoarece ROI-ul pentruun nivel crescut de satisfactie cu jobul este, de fapt, o productivitate crescuta in companie.