“Ce pot sau ce trebuie sa faca firmele mici pentru a reusi sa se mentina pe piata, in conditiile unei inalte competitiiintre companii?”
Daca lumea moderna este caracterizata, mai presus de orice, prin schimbare, organizatiile secolului XXI sunt si ele nevoite sa adapteze practicile organizationale consacrate si sa inoveze noi practici pentru noile contexte. Multe companii nu au o cultura organizationala puternica si nu se poate vorbi de un atasament fata de organizatie, in general. In acest context, Puiu Mihai si Victorela Ruscu, intr-un articol din Revista de Psihologie Organizationala din 2006, volumul VI, nr.1-2 (“Management 21-despre supravietuirea firmelor mici in contextul marilor schimbari”), pun problema supravietuirii organizatiilor mici, dar si a celor care nu au o cultura puternica, supuse amenintarilor secolului XXI: inovatii, schimbari in pattern-urile de marketing, cresterea competitiei, schimbari in regulament si taxele guvernamentale, noi aparaturi manageriale, schimbari de ordin intern al organizatiilor, schimbari in valorile sociale si atitudinile fata de munca.